Sok dolog van, amit az ember szívesen csinál, ha webfejlesztésről van szó. Valaki imád kódokat írni, valaki csak az építést kedveli, vagy épp a háttérmunkát…én a design elkészítéséért vagyok oda. Látni, ahogy egy oldal megszépül, új arcot kap, az egyedülálló dolog.
Nemrégiben a www.infokid.hu csapata keresett meg engem, azzal a kéréssel, hogy újítsuk fel az InfoKid oldalát. Legyen szebb, átláthatóbb, és nem mellesleg konvertáljon jobban mint az előző oldal.
Mivel kezdek ilyenkor?
Az első és legfontosabb lépés, annak tisztázása, hogy mi a gond a jelenlegi oldallal? Nagyon sokan azt hiszik, hogy az új színek, látványos elemek majd megváltoztatnak mindent, de valójában ezek csak részlegesen járulnak hozzá az oldal sikerességéhez. Én fontosnak tartom, hogy helyre rakjuk, mi is a weboldal célja:
- Kinek szánjuk a weboldal tartalmát, kit célzunk?
- Mi a termék/szolgáltatás amit fel szeretnénk kínálni?
- Miben segítünk pontosan, milyen problémákat oldunk meg a weboldalon található termékekkel / szolgáltatásokkal?
- Mennyibe kerül a megoldásunk, és hogy tudom kifizetni?
…ilyen, és ehhez hasonló fontos kérdéseket kell tisztáznunk, mielőtt belevágunk a konkrét oldal megépítéséhez.
Mit viszünk tovább, és mit engedünk el?
A régi oldal felülvizsgálata is sok tanulságot rejtegethet. Lehetséges, hogy a régi oldal designja elavult, de vannak rajta olyan szöveges blokkok amik tovább vihetőek, mert értékes adatokat tartalmaznak. Az is lehet, hogy SEO szempontokból egy-egy aloldal jó helyen van a Google-ben, és nem érdemes törölni, vagy átnevezni, csak maximum felújítani. Itt részletesen átnézzük az oldalt, és eljutunk abba a fázisba, hogy belekezdhetünk a felújításba.
Tegnapra kell…
Az idő nagyon szűk keresztmetszetet ad egy oldal felújításánál. A fenti esetben az InfoKidre maximum 2 hetem volt, hiszen egy rádiókampány volt bejegyezve a naptárba, amikorra ennek kész kellett lennie. A szerencse az volt, hogy a megkeresés előtt épp eltolódott 1 nagyobb projekt, így pont be tudott férni, és előre tudtam venni, mindenkinek szerencsés pozíciót hozva. E mellett az is áldásos volt, hogy nem 100 aloldalt kellett újraalkotni csak 5-10db-ot, így tempósabban tudtunk haladni az egyeztetéssel, és a design megalkotáára is maradt idő.
Színek, és design
Nyilván egy arculatváltásnál az a cél, hogy előkelőbb weboldalt hozzunk létre, vagy funkcióiban jobb legyen mint az elődje. Az ügyfeleimmel minden esetben leegyeztetem, hogy milyen irányt vegyen az új oldal. A legtöbb esetben erre a kérdésre széttárt karokkal fogadnak engem: “Nem tudom!”. Ebben az esetben sincs gond, hiszen számos ötlettel tudok előrukkolni, ami beindítja az agytekervényeket. Az InfoKid esetében szerencsés helyzetben voltam, mert a tulajdonos abszolút szabad kezet adott, így maximálisan megélhettem a kreativitásomat.
Végeredmény
Az oldal 2 hét alatt újjászületett, és kapott mellé pár új funkciót is, amivel megkönnyíthetjük a csapat munkáját. A teljesség igénye nélkül:
- automatizált kurzus feltöltő modul, ahol csak meg kell adni a kurzus adatait, és a rendszer automatikusan kilistázza
- űrlap export, amivel a jelentkezőket ki tudjuk egy Excelbe exportálni, így átlátva a sok-sok adatot
- új kapcsolatfelvételi folyamatok kialakítása a könnyebb kommunikáció érdekében
Az oldal átadása után indulhatott is a rádió kampány, így pont időre végeztünk. Az “előtte-utána” állapotról készült egy rövid videó is, amit a Kreatívoldal Facebook oldalán meg tudsz tekinteni, vagy itt: https://fb.watch/okHFEEgA2U/
Amennyiben neked is van egy weboldalad, és szeretnéd újjá varázsolni, keress bizalommal az ajánlatkérő oldalon keresztül!