Január végén jöttek az első hírek azzal kapcsolatban, hogy jön a Google Consent Mode v2, és mindennek vége van, bezárhatjuk az internetet. Na jó, ez természetesen csak egy rossz, gonosz poén részemről. 🙂 Nézzük a technikai tudnivalókat, és azt, hogy miért is kell ezzel foglalkoznia mindenkinek, aki használja a Google Analytics-et hirdetéseinek elemzésére, adatelemzésre.
Mi az a Google Consent Mode v2?
Az európai adatvédelmi és fogyasztóvédelmi törvényekkel való összhang fokozása érdekében a Google bejelentette a Google Consent Mode v2 közelgő kiadását . Nagyon röviden a lényeg az, hogy mindenkinek aki a Google szolgáltatásait használja az EU-ban , vagy EU gazdasági térségében élő felhasználók online viselkedésének nyomon követésére, annak 2024. márciusáig be kell vezetnie a Google Consent Mode V2-t, hogy fenntartsa a hozzáférést a hirdetések személyre szabásához, remarketing méréséhez.
Hogy micsoda?
Jó tudom, ez emészthetetlennek hangzik kicsit. Biztosan te is kivagy ezektől a folyton felugró sütikre figyelmeztető buborékoktól, ami lépten nyomon szembe jön veled a szörföléseid során, de akár hiszed akár nem: ez a te adataid védelme miatt van így. Ha elfogadod, akkor a vállalkozás az adataidat kezeli, és úgy jár el ahogy a süti nyilatkozatában rendelkezett, ha pedig nem fogadod el….nos….akkor láthatatlan maradsz, cserébe lecsúszol csomó jó ajánlatról is , ami hirdetések útján juthatna csak el hozzád.
Íme a Google tájékoztató videója a témában:
Magánszemélyként minek neked a hirdetés meg a remarketing?
Első hallomásra akár jól is hangozhat ez a fenti, de azt azért ne felejtsd el, hogy rengeteg ajánlat jut el hozzánk a mindennapokban, ami egy-egy remarketing hirdetésnek köszönhető. Pl.: Exkluzív kedvezmények kifejezetten hezitálóknak, vagy törzsvásárlói programok visszatérő vásárlóknak. Ezek miatt a sütik elfogadása az egyes oldalakon erősen ajánlott.
Cégként kell ezzel foglalkoznod?
Mi az hogy… Olyannyira, hogy ha nem foglalkozol vele, akkor a Google egyszerűen becsukhatja a fiókodat minden apelláta nélkül, hiszen nem tettél eleget a szabályoknak. E mellett olyan szolgáltatások mint a Google Analytics 4 és a Google Ads, nem rögzítenek adatokat az új EU vagy EEA felhasználókról sem, szóval lőttek a konverziók mérésének…Erről az X-en is posztolt Thomas Eccel:
Mi a megoldás, mit kell tenni?
Először is mindenki nyugodjon meg, ez valószínűleg nem egy azonnali lefejezős történet lesz, de ha igen, nem hinném hogy a Google szeretné elveszíteni az ügyfeleit. Amit meg tudsz tenni az az, hogy még március elejéig beállítod a süti nyilatkozatod az oldaladon. Ha ezt nem tudod megtenni, vagy nincs aki segítsen neked, akkor fordulj hozzám bizalommal a kapcsolatfelvételi oldalon, megnézem mit tudok tenni az ügy érdekében.
A Google hivatalosan elfogadott sütis partnereit a témában itt megtalálod.
Hogyan tovább?
Miután eljött a határidő, arra lehet számítani, hogy a Google fokozatosan monitorozni fogja az egyes weboldalakat, és elkezdi azokat a fiókokat szüneteltetni, ahol ez nincs jól beállítva. Azok, akik nem fogadják el a süti felugró ablakot kiesnek majd a remarketingből, és a konverziómérést is elfelejthetjük az ő esetükben, viszont az összesített adatokban meg fognak jelenni becslésként.
Javaslatom ha WordPress-el dolgozol
Én a legtöbb esetben a CookieYES pluginnal dolgozom, ennek ingyenes verziója 25.000 oldallátogatást tesz lehetővé, és könnyedén felparaméterezhető. A fenti linken a Google partnerei között is megtalálod, a regisztráció ingyenes, és 1db kódot kell csak beilleszteni az oldalra, amihez a CookieYES egyébként videós útmutatót is nyújt. Ha elakadsz, keress bizalommal, és segítek!